Het kan altijd gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ook kan het zijn dat u wel tevreden bent maar tips heeft aan de praktjik om de u geboden diensten te verbeteren. Indien dat zo is horen wij dat graag en u helpt ons dan de dienstverlening nog verder op de wensen van de patiënten af te stemmen.
U wordt verzocht uw melding of klacht schriftelijk mede te delen aan uw behandelend arts. De klachtencommissie van de praktijk zal dan op uw klacht reageren na maximaal 3 weken. Bij de klachtencommissie zijn alle praktijkmedewerkers betrokken. Bij klachten waarbij er mogelijk sprake is van een incident (of calamiteit) worden externe deskundigen ingeschakeld om het mogelijke incident te analyseren. U wordt geinformeerd over het incident indien u door het incident nadeel heeft ondervonden. Afhankelijk van de inhoud van een klacht worden de leden van de klachtencommissie geraadpleegd. Een klacht wordt nooit door één persoon alleen behandeld. Op deze website kunt u een klachtenformulier vinden.
De artsen van de praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland, telefoon 040-2122780. Dit is een commissie met onafhankelijke leden (de praktijkmedewerkers kennen de medewerkers van die klachtenregeling niet) waar u uw klacht kunt inbrengen. Dit kan ook digitaal op www.haptiel.nl. De klachtenregeling werkt volgens de wkkgz.
Een folder over de procedure kunt u bij de assistente vragen.